Wijzigingen_voor_MaasNiederrhein_1edruk_2011
The version of the browser you are using is no longer supported. Please upgrade to a supported browser.Dismiss

View only

ABCD
|k|rWelke tekst moet gewijzigd?Tekst wijzigen inDatum wijziging
Algemene opmerkingHet Maas-Niederrheinpad volgt vaak de Maas en daarop uitmondende riviertjes. In en na periodes van hevige neerslag kan het voorkomen dat ze buiten hun oevers treden en daarmee delen van de route onbegaanbaar of modderig maken. Deze situatie doet zich met name in de winter voor. De ene winter niet, de andere twee of drie keer. Het is onbegonnen werk om hoogwateralternatieven aan te geven. Stel daarom uw wandelvoornemens in dergelijke situaties enkele weken uit of volg eerst een ander deel van de route.Actuele waterstanden in Limburg vindt u op http://www.waterstandlimburg.nl. U kunt ook de app "WaterstandLimburg" downloaden op uw smartphone.
b53|k14|r►7Kruising oversteken. Bij hekwerk door klaphek. Op dit IVN-terrein de gele markering volgen. Door het volgende klaphek het terrein verlaten en twee maal linksaf slaan,Kruising oversteken en op dit IVN-terrein de gele markering volgen. Bij het verlaten van dit terrein twee maal links afslaan.8/21/2013
b53|k14|r◄11Einde pad naar boven de dijk op en direct rechts naar beneden door klaphek. Op dit IVN-terrein de gele markering volgen. Bij klaphek verlaten we het terrein en gaan linksaf. Pad langs omheining volgen. Waar omheining naar links buigt gaat u rechts af. Dit pad volgen tot asfaltweg (zijwegen negeren).Einde pad naar boven de dijk op en direct rechts naar beneden. Op dit IVN-terrein de gele markering volgen. Bij het verlaten van dit terrein kruising oversteken. Dit pad volgen tot asfaltweg (zijwegen negeren).8/21/2013
b71|k21|r►3Voor ijzeren brug even omhoog en dan oversteken en direct hierna rechtsaf smal paadje ingaan. aan het einde rechtdoor langs de Niers.Na ruim 2 km voor ijzeren brug even omhoog linksaf brug overgaan. Over de brug linksaf en drie maal rechtsaf om de waterzuivering heen. Daarna pad langs de Niers naar links vervolgen.1/5/2016
b71|k21|r◄5In de bocht naar rechts rechtdoor smal pad ingaan. Bij ijzeren brug linksaf de brug over.Bocht naar rechts volgen. Op asfaltweg linksaf. Na waterzuivering pad linksaf. Pad naar links volgen en ijzeren brug overgaan. 5/1/2016
b91|k31|r►3Over de brug rechtsaf, wandelpad. Pad langs de bosrand en de "kleine Niers"volgen. Bij bruggetje linksaf en direct na 25 m weer rechtsaf, wandelpad. Wandelpad komt weer bij de "kleine Niers" uit. Op plitsing, 15 m voor bruggetje pad links langs het slootje volgen. Na 2 hekjes komt het pad bij de "Niers"uit. Pad langs de Niers volgen. Na ca. 200 m linksaf, door 2 hekjes en graspad langs wilgen volgen. Einde pad rechtsaf, asfaltweg. Op kruispunt rechtsaf. Vlak voor een hek linksaf, fietspad langs de Niers. Einde pad linksaf,Over de brug rechtdoor langs verkeersweg. Eerste weg rechtsaf. Op driesprong rechts aanhouden. Op T-splitsing rechtsaf. Op viersprong rechtsaf (bij zitbank). Fietspad volgen tot verkeersweg, linksaf. 1/4/2016
b91|k31|r◄6Einde fietspad bij een hek rechtsaf. Na 50 m op kruispunt linksaf, asfaltweg. Waar de weg een bocht naar lrechts maakt linksaf, graspad. Einde pad rechtsaf, graspad langs de Niers. Bij een bank het pad naar rechts volgenen via 2 hekjes de Niers verlaten. Pad volgen langs slootje. Waar het slootje in de kleine Niers stroomt graspad naar rechts volgen. Na 50 m vóór bomenrij rechtsaf, graspad. Graspad langs bosrand volgen. Einde pad linksaf en even verder over de brug rechtsaf.Einde fietspad, op kruising linksaf. Eerste weg linksaf. Op T-splitsing rechtsaf. Eerste asfaltweg linksaf (verkeersweg volgen). Na de brug rechtsaf.4-1-2016
b125|k44|►10Einde pad rechtsaf. Asfaltweg kruisen, langs bosrand. Op de hoek van de akker rechtdoor het bos in. Einde pad rechtsaf.Einde pad linksaf (Birgeler Urwald markering B volgen). Kruising rechtsaf (route W en BL volgen). Splitsing rechtsaf. Verharde weg (Heesweg) oversteken. Splitsing rechtsaf.Splitsing linksaf langs open veld. Op hoek open veld rechtdoor. Einde pad rechtsaf.19-8-2016
b125|k44|◄3Op viersprong rechtsaf. Einde pad rechtsaf, door sparrenbos. Eerste pad linksaf. Bij de hoek van de akker rechtdoor, langs de bosrand. Asfaltweg kruisen. Na 50 m op splitsing rechtdoor, paadje in. Derde paadje linksaf omlaag.Op kruising rechtdoor, Kugelsbergerweg.Op viersprong rechtsaf. Splitsing linksaf. Hoek akker rechtdoor. Splitsing rechtsaf. Splitsing linksaf. Verharde weg (Heesweg) oversteken. Splitsing linksaf, vóór hekwerk. Bij viersprong bospad linksaf omhoog. Bij viersprong rechtsaf bospad omlaag. Verharde weg oversteken Kugelsbergerweg.19-8-2016
b147|k53|r►6Op kruising linksaf, De Ster. Langs de Maasboulevard. Na "Nautilus" omlaag en rechtsaf, pad langs de Roer. Linksaf brug over en rechtdoor (Brugstraat).Op kruising rechtdoor. Na pleintje rechtsaf brug over en rechtdoor (Brugstraat).11/24/2015
B147|k53|r◄6Stenen brug over. Rechtsaf en na 25 m trap omlaag, pad langs de Roer. Einde pad linksaf, Maasboulevard. Op kruising rechtsaf, Voorstad St. Jacob.Stenen brug over en links aanhouden. Op viersprong rechtdoor, blijf in de Voorstad St. Jacob (straatnaam).11/24/2015
b149|k54|r►4Na café Mijnheerkens linksaf, veldweg langs de haven volgen. enz. Tot het einde van het tekstblok. . Let op: de nieuwe route gaat deels door struingebied. Dat betekent, dat het pad soms moeilijk te vinden is. Er lopen grote grazers rond, de brandnetels kunnen in de zomer hoog staan en bij erg nat weer moet je moeite doen om droge voeten te houden. Schrikt dit alles je af, volg dan de route zoals die in je boekje staat. Na café Mijnheerkens linksaf en rechtsaf via een poortje de wei inlopen. Volg vanaf hier de markering op de paaltjes van het wandelroutenetwerk Roermond. De route loopt niet meer om de Grote Stadsweide heen, maar door een nieuw natuurgebied, langs de Maas en om de zuiveringsinstallatie heen. Bij de spoorbrug loop je vlak langs de Maas, daarna loopt de route langs de Asseltse plassen tot je bij kijkpunt 2 weer op de route komt. Rechtdoor tot kruising 55.8/19/2016
b149|k54|r◄2Linksaf naar hoogspanningsmast lopen. aan de achterzijde van de hoogspanningsmast door klaphek. Door spoorwegtunnel. Brug over en rechtsaf langs hek. Door klaphek en rechtdoor. Op driesprong rechtdoor, grindweg. Einde pad, langs asfaltweg omhoog langs café Mijnheerkens en boven rechtsaf.Blijf ook na kijkpunt 22 de rand van de Asseltse plassen volgen. De route is tot café Mijnheerkens gemarkeerd op de paaltjes van het wandelroutenetwerk Roermond. Bij de Maas onder de spoorlijn door en vóór de zuiveringsinstallatie linksaf. De lus om de Groote Stadsweide vervalt. Je komt uit bij een hekje (kijkpunt 1) en café Mijnheerkens. Linksaf, omhoog langs café Mijnheerkens en boven rechtsaf.11/24/2015