Request edit access
Lomazzo International Arts Festival - Premio ARLEX
ISCRIZIONE AL LOMAZZO ARTS FESTIVAL. L'iscrizione è riservata a giovani di tutta Europa al di sotto dei 35 anni di età. E' possibile partecipare ad una singola sezione del Festival, inviando non più di due opere all'indirizzo email premioarlex@gmail.com (nel caso di filmati deve essere inoltrato il link youtube) - Il tema del concorso 2016 è legato a William Shakespeare, con il titolo: "Sguardi Shakespeariani". Le opere pervenute dopo il 30 ottobre 2016 non saranno prese in esame. L'iscrizione è valida dal momento della ricezione della mail di conferma. Per ogni cosa, fa testo il regolamento riportato a fondo pagina.

REGISTRATION TO THE LOMAZZO ARTS FESTIVAL. Registration is reserved for young Europeans under 35 years of age. Everyone can participate in a single section of the Festival, sending no more than two works to the email premioarlex@gmail.com (in the case of films must be sent the youtube link) - The theme of the 2016 competition is related to William Shakespeare, with the title: "Shakespearean Visions". The works received after October 30 2016 will not be considered. The registration is valid from the receipt of the confirmation email. For everything, refers Regulation reported at the bottom.

Nome / Name *
Your answer
Cognome / Surname *
Your answer
Data di Nascita /Date of birth *
Your answer
Città di residenza / City *
Your answer
Indirizzo / Address *
Your answer
Recapito telefonico / Telephone contact *
Your answer
Recapito Email / Email contact *
Your answer
Curriculum, max 12 righe / max 12 lines of text *
Your answer
Iscrizione al Festival / Registration for the Festival
Sezione a cui aderisco / Section I wish to join *
Ho già inviato le mie opere in formato digitale a premioarlex@gmail.com? / Have I already sent my works in digital format to the indicated email address? *
Ho già aggiunto il like sulla pagina FB Premio Arlex? https://goo.gl/6QU4G5 / Have I already put a like to the facebook page ''Premio Arlex''? *
Eventuali note /Notes
La trasmissione in formato digitale delle opere o del link youtube dei filmati deve avvenire tramite un messaggio di posta elettronica entro il 30 ottobre 2016 all'indirizzo premioarlex@gmail.com
Nel caso di opere eseguite da più persone, è gradita l'indicazione nelle seguenti note dei nominativi e dei dati dei singoli partecipanti. Nel caso non sia ancora disponibile l'elenco completo dei partecipanti, i nominativi potranno comunque essere indifferentemente specificati al momento della trasmissione delle opere o dei link direttamente all'indirizzo email indicato.
E' richiesta la specificazione del titolo dell'opera e una nota di motivazione in cui si specifica il legame con il tema del concorso "Sguardi Shakespeariani", indicando ad esempio l'opera di Shakespeare o il passaggio o il contesto Shakespeariano al quale ci si è ispirati. Queste note potranno comunque essere specificate successivamente, al momento della trasmissione dell'opera, via email.


The transmission of the works in digital format or the youtube links of movies must be made through an e-mail message before October 30 2016 to the address premioarlex@gmail.com
In the case of works performed by multiple people, it is recommend the indication in the following notes of the names and datas of individual participants. If it is not yet available the list of participants, the names can be specified either at the time of transmission of works/links, directly to the indicated email address.
It is required the specification of the title of the work and a motivation note in which you specify the connection with the competition theme "Shakespearean visions", eg by stating the work of Shakespeare or the passage or Shakespearean context in which you have been inspired. These notes can still be specified later, when the work will be delivered by e-mail.

Note
Your answer
Regolamento del Festival / See above for English version
Il Comune di Lomazzo e il MDP Museo Diffuso Dolores Puthod presentano:

Lomazzo International Arts Festival – Premio Arlex 2016
Novembre 2016

Presentazione - Il Festival e il Premio Arlex 2016
ARLEX è l'acronimo, una sorta di crasi del nome "Arlecchino EXPO" (ma anche AR come arte, L come Lomazzo, EX come Exhibition), che in occasione di EXPO 2015, ha riunito quattro eccellenze: Carla Fracci per la danza, Dolores Puthod per la pittura, Ferruccio Soleri per il teatro, Enrico Intra per la musica, quattro ambasciatori della cultura italiana nel mondo alla ricerca di giovani talenti.
ARLEX è stato presentato ufficialmente alla Reggia di Monza il 25 maggio 2015 e la prima assegnazione del premio è andata al regista Federico Angi per l'opera: https://youtu.be/MdFlA2uRJ7w con la seguente motivazione: "…per essere riuscito a riunire con la settima arte in un'opera unica un ritratto vibrante in cui la memoria, la tradizione ed il presente sono in continuo perfetto dialogo… alchimia irripetibile".

Obiettivi
Obiettivo del premio Arlex 2016 è il passaggio di testimone a giovani talenti nelle arti stimolando lo sviluppo di nuove idee, sperimentazioni e forme di divulgazione con l’obiettivo di rendere la cultura uno strumento di aggregazione e di rivitalizzazione nei giovani (massimo 35 anni) attraverso la danza, le arti pittoriche, teatrali, cinematografiche, musicali e letterarie, promuovendo ogni tipo di creatività contemporanea con ogni linguaggio o forma fra quelle inserite nel Festival.

Qualificazione del Festival
Il Lomazzo International Arts Festival - Premio ARLEX costituisce un concorso ai sensi dell’articolo 6 del D.P.R. 26 ottobre 2001 n. 430.

Destinatari
Il concorso è rivolto a giovani under 35 di tutta Europa.

Tema del Concorso
Per il 2016 il tema del festival sarà legato a William Shakespeare (1564-1616) nel 400° anniversario della scomparsa del Bardo, con il seguente titolo: "Sguardi Shakespeariani".

Sezioni del Concorso
Le sezioni del concorso sono:
1 - Danza (brevi saggi - supporto filmato)
2 - Arti figurative (grafica, disegno, pittura, fotografia - supporto digitale)
3 - Teatro (brevi espressioni teatrali - supporto filmato)
4 - Cinema (cortometraggi)
5 - Musica (composizioni musicali e gruppi canori)
6 - Prosa e poesia (brevi scritti)
Per ciascuna delle singole sezioni la giuria eleggerà un talento giudicato meritorio del Premio Arlex.

Lingue
Lingue ufficiali del Festival, attraverso le quali è possibile esprimere le opere presentate, sono l'italiano, il francese e l'inglese.

Costo di partecipazione
L’iscrizione è gratuita.

Durata, tempi e modalità di iscrizione al bando
L'iscrizione termina entro la mezzanotte del 30 ottobre 2016. Ogni concorrente potrà partecipare con non più di due opere. E' ammessa la partecipazione di opere eseguite in gruppo da più persone, in particolare nelle sezioni Danza, Teatro, Cinema, Musica; l'iscrizione dovrà essere effettuata dal referente del gruppo e i nomi e i riferimenti degli altri partecipanti dovranno essere segnalati nelle note accluse.

Caratteristiche e limiti imposti alle opere
Le opere dovranno avere le seguenti caratteristiche:
- Danza: video di massimo 10 minuti. - Arti figurative: massimo 2 opere, supporto digitale. - Teatro: video di massimo 10 minuti. - Cortometraggi: massimo 10 minuti. - Composizioni musicali e gruppi canori: massimo 10 minuti, videoclip con traccia musicale. - Prosa e poesia: elaborato di massimo 2 cartelle.
Non verranno prese in considerazione opere che superano detti limiti.

Formato di trasmissione delle opere
Tutte le opere dovranno essere trasmesse in formato digitale.
Le opere della sezione Prosa e Poesia dovranno essere trasmesse in formato PDF e RTF all'indirizzo di posta elettronica premioarlex@gmail.com
Le opere della sezione Arti Figurative dovranno essere trasmesse in formato JPEG (massimo 8 Megabyte) per ciascuna opera, all'indirizzo di posta elettronica: premioarlex@gmail.com
Tutte le opere delle rimanenti sezioni (Cinema, Musica, Danza, Teatro) dovranno essere realizzate in un formato video compatibile con la piattaforma YouTube.it (MP4, MOV, WMV, ecc.), dovranno avere una durata massima di dieci minuti e dovranno essere caricate sulla piattaforma YouTube.it a cura del concorrente; dovrà essere trasmesso soltanto il link URL del filmato (Es: https://www.youtube.com/watch?v=AAAbbbCCC).

Compilazione del modulo di iscrizione
Ogni concorrente dovrà procedere alla compilazione online dell’apposito modulo d’iscrizione linkato sul sito www.lomazzofestival.it/ o su www.lomazzoeventi.it/arlex dove dovrà indicare il titolo della propria opera e, nel caso di opere video, l’URL del filmato.
Tutto il materiale pervenuto dopo la mezzanotte del 30 ottobre 2016 non sarà valutato.
Ai concorrenti è fatta richiesta di iscriversi sulla pagina Facebook "ARLEX" mettendo un like a https://goo.gl/6QU4G5.

Comunicazione della convalida di iscrizione
L'iscrizione è valida dal momento della ricezione di un messaggio di posta elettronica di conferma, in risposta al proprio messaggio email o in risposta alla propria compilazione del modulo di iscrizione.

Comunicazione dei finalisti
Il 10 novembre saranno comunicati on line sulla pagina Facebook ARLEX, sul sito www.lomazzoeventi.it/arlex e sul sito www.comune.lomazzo.co.it i finalisti di ogni sezione.
Nei giorni successivi, sempre online verrà caricato il programma generale del Festival con gli orari degli eventi e delle proiezioni.

Svolgimento del Festival
La serata finale del Concorso Premio Arlex si svolgerà a Lomazzo nella data del 26 novembre, durante la quale avrà luogo la cerimonia di premiazione dei Premi ARLEX 2016.

Assegnazione Premi
Per ciascuna Sezione sarà assegnato un Premio Arlex e un secondo premio della Critica.
La giuria tecnica 2016 sarà composta da una commissione di esperti sotto l’egida del Comitato Ufficiale Onorario Fondatore del Premio Arlex:
- Carla Fracci per la danza, Ferruccio Soleri per il teatro, Enrico Intra per la musica, Dolores Puthod per la pittura.
A Dolores Puthod è riservato il ruolo di Presidente del “Lomazzo International Arts Festival – Premio Arlex”
La giuria tecnica selezionerà le opere finaliste in ognuna delle sei sezioni, ammesse al Festival.
Durante lo svolgimento del Festival il pubblico potrà partecipare al voto delle opere finaliste, entrando così a far parte della giuria popolare.
La commissione di esperti assegnerà un premio all’opera scelta per ognuna delle 6 sezioni sopracitate; potrà inoltre assegnare ulteriori menzioni speciali a suo giudizio insindacabile.

Norme generali
L’iscrizione al concorso, attraverso la compilazione del modulo online, implica l’accettazione del presente regolamento e autorizza gli organizzatori a pubblicare i materiali iconografici e audio/video sul sito www.lomazzoeventi.it/arlex nonché a presentarli in pubblico, anche attraverso pubblicazioni, altri siti internet ed emittenti televisive, per finalità di comunicazione e culturali legate al Comune di Lomazzo e legate allo svolgimento del concorso. Opere eventualmente o erroneamente spedite non verranno restituite.

Sponsor
Il Festival potrà essere supportato da Enti e Aziende. I marchi degli sponsor verranno pubblicati sul materiale cartaceo del Festival e nelle pagine web.

Pubblicità
Il regolamento del concorso potrà essere consultato sul sito su www.lomazzoeventi.it/arlex

Privacy
Il Comune di Lomazzo è titolare dei dati personali raccolti durante lo svolgimento del concorso. I dati saranno trattati per lo sviluppo delle diverse fasi del concorso e per le comunicazioni ai vincitori. Gli interessati possono chiedere, ai sensi dell’articolo 7 del D.Lgs. 196/2003 “Codice in materia di protezione dei dati personali”, l’aggiornamento, la rettificazione, l’integrazione, nonché la cancellazione o la trasformazione in forma anonima o il blocco dei dati personali trattati in violazione di legge. Le richieste dovranno essere indirizzate a Comune di Lomazzo, ufficio Segreteria e Affari Generali, piazza IV Novembre 4, Lomazzo (Como).

Regulation of the Festival / English version
Presentation - The Festival and the Prize in 2016 Arlex
ARLEX stands for "Harlequin EXPO" (but also AR as art, L as Lomazzo, EX as Exhibition): on the occasion of EXPO 2015, in the prestigious venue of Monza's Royal Palace, Arlex project brought together four excellences, Carla Fracci for dance, Dolores Puthod for painting, Ferruccio Soleri for theater, Enrico Intra for music; four ambassadors of Italian culture in the world, looking for young talents.

ARLEX was officially presented to the Royal Palace in Monza on May 25, 2015 and the first award of the prize went to director Federico Angi for the work: https://youtu.be/MdFlA2uRJ7w with the following motivation: "...to be able to reunite with the seventh art in a unique work a vibrant portrait in which memory, tradition and the present are in a perfect continuous dialogue ... unique alchemy".

Aims
Target of the Arlex award is the passing of the torch to young talents in the arts by stimulating the development of new ideas, experiments and forms of disclosure in order to make culture an aggregation tool and revitalization in young people (maximum 35 years) through dance, pictorial arts, theater, film, music and literature, promoting all kinds of contemporary creativity with any language or form among those included in the Festival.

Festival qualification
Lomazzo International Arts Festival - ARLEX Prize is a competition, in accordance with Article 6 of Italian Presidential Decree dated October 26, 2001 n. 430.

Ages
The competition is open to young people under 35 from all over Europe.

Theme of the Festival
For 2016 the theme of the Festival will be linked to William Shakespeare (1564-1616) on the 400th anniversary of the death of the Bard, with the following title: "Shakespearean Visions".

Sections of Festival
The competition sections are:
1 - Dance (short essays - video support)
2 - Visual Arts (graphic, drawing, painting, photography - digital support)
3 - Theater (short theatrical expressions - video support)
4 - Cinema (short films)
5 - Music (music and singing groups compositions)
6 - Prose and Poetry (short writings)
For each section, the jury will elect a talent judged meritorious of Arlex Prize.

Languages
Festival official languages, through which it is possible to express the works, are Italian, French and English.

Cost of participation
Registration is free.

Duration, timing and mode of registration
Membership ends by midnight on October 30, 2016. Each contestant may enter no more than two works. And 'it allowed the participation of works performed in a group of several people, in particular in sections Dance, Theatre, Cinema, Music; registration must be made by the representative of the group and the names and references of the other participants will have to be reported in the attached notes.

Characteristics and limits imposed to the works
The works must have the following characteristics:
- Dance: up to 10 minute video. - Visual arts: a maximum of 2 works, digital medium. - Theatre: up to 10 minute video. - Short films up to 10 minutes. - Musical compositions and singing groups: up to 10 minutes, video clips with the music track. - Prose and Poetry: elaborate maximum 2 pages.
It will not be taken into account works that exceed these limits.

Format of the works
All entries must be submitted in digital format.
The works of Prose and Poetry section must be submitted in PDF and RTF format to the email address premioarlex@gmail.com
The works of the section Fine Arts must be submitted in JPEG (up to 8 Megabyte format) for each work, to the email address: premioarlex@gmail.com
All the works of the remaining sections (Movies, Music, Dance, Theater) will be implemented in a video format compatible with YouTube.it platform (MP4, MOV, WMV, etc.), Should have a maximum duration of ten minutes and will YouTube.it be loaded on a platform of the candidate; will only be sent the movie link URL (Ex: https://www.youtube.com/watch?v=AAAbbbCCC).

Filling the registration form
Each competitor will proceed with filling out the online registration form linked on the site or on www.lomazzofestival.it/ www.lomazzoeventi.it/arlex where should indicate the title of his work and, in the case of video works, l ' movie URL.
All material received after midnight on October 30, 2016 will not be evaluated.
Competitors are requested to sign up on the Facebook page "ARLEX" putting a like a https://goo.gl/6QU4G5.

Communication of the registration validation
Registration is valid upon receipt of a confirmation e-mail message, in reply to your message or email in response to your filling in the registration form.

Finalists communication
On November 10 will be communicated online on the Facebook page ARLEX, on www.lomazzoeventi.it/arlex site and on the site www.comune.lomazzo.co.it the finalists in each section.

Dates Of the Festival
The festival takes place on November 26th 2016 in Lomazzo with the award ceremony of the Prize ARLEX 2016.

Awards
For each section will be awarded with a Arlex prize and a second prize Arlex Critics.
The 2016 jury will be composed of a panel of experts under the auspices of the Official Committee of Arlex Founder Honorary Award:
- Carla Fracci for dance, theater Ferruccio Soleri, Enrico Intra for music, Dolores Puthod for painting.
A Dolores Puthod is reserved the role of Chairman of "Lomazzo International Arts Festival - Arlex Award"
The jury will select the finalists in each of the six sections, presented at the Festival.
During the course of the Festival, the public can participate in the vote of the finalists, thus becoming part of the jury.
The Expert Committee will award a prize to the film chosen for each of the six sections mentioned above; You may also award additional special mentions in its sole discretion.

General rules
Registration for the competition, done by filling out the online form, implies the acceptance of these rules and authorizes the organizers to publish the iconographic materials and audio / video on the site www.lomazzoeventi.it/arlex and to present them in public, including through publications, websites and other television channels, for communication purposes and cultural related to the Municipality of Lomazzo and related to the conduct of the competition. Works eventually shipped will not be returned.

Sponsor
The festival will be supported by organizations and companies. The trademarks of the sponsors will be published on the paper material of the Festival and in the web pages of the Festival.

Advertising
The contest rules can be found on the site www.lomazzoeventi.it/arlex

Privacy
The Municipality of Lomazzo is the owner of the personal data collected during the course of the competition. The data will be used for the development of the different stages of the competition and for communications to the winners. Person may request, pursuant to Article 7 of Legislative Decree no. 196/2003 "Code regarding the protection of personal data", the updating, correction, integration and deletion or anonymization or blocking of personal data processed in violation of law. Requests should be addressed to the Municipality of Lomazzo, Secretary and General Affairs Office, Piazza IV Novembre 4 Lomazzo (Como) - Italy.

Accettazione / Acceptance
Accettazione Regolamento / Acceptance of the Regulations *
Dichiarazione di Manleva / Declaration of Indemnity *
Consenso al trattamento dei dati personali / Consent to the processing of personal data *
Grazie per la compilazione! / Thank you!
Clicca su INVIA e attendi la mail di conferma, che viene inoltrata nel giro di circa 7 giorni dal ricevimento delle opere su premioarlex@gmail.com

Click SEND and wait for the confirmation email, that is forwarded within 7 days from the receipt of the works.

Submit
Never submit passwords through Google Forms.
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service