(Si
no entiendes catalan puedes utilizar el traductor automatico de
google./ If you don't understand catalan you can use directly google
translator.)
Després podeu seguir llegint aquí i omplir el formulari si sabeu del cert que vindreu.
Aquest és el formulari d'inscripció a les Jornades d'Ecologia, Consciència i Activisme (Ecologia Profunda, comUnitat, connexió i empoderament),
que abans anomenàvem "retir d'Ecologia profunda", que es fa a Can
Pipirimosca. Hi ha diferents dates possibles a escollir, en aquest
formulari podeu especificar en quina anireu. Si no s'arriba al mínim de
sis participants, q és un mínim necessari per a les dinàmiques de grup,
es cercaria una altra data on es pugui complir aquest mínim.
Entenem
com Ecocidi a dany produït pels humans en els ecosistemes, paisatges i
en el conjunt de la biosfera. Davant d'aquest impacte negatiu i
destrucció de la vida en el planeta, és normal (i sa) sentir preocupació
i dolor, a més de frustració, desesperació i fins i tot, ecoansietat.
La manca de consciència, preocupació, empatia o sensibilitat d'una
societat enfocada al lucre econòmic curtplacista és en l'arrel d'aquesta
destrucció.
Cal compartir eines per
gestionar aquestes emocions, conèixer moltes persones, moviments i
conceptes que s'han anat forjant en les darreres generacions per mostrar
que un altre mon és possible, un mon amb les cures al centre. Conèixer,
connectar i sumar al col.lectiu és el camí cap a la construcció d'una
societat que cuidi la vida.
Totes les
formes de vida tenen dret a existir, independentment de la seva utilitat
per l'espècie humana. Tornant allà on ens correspon és quan entenem on
és el nostre lloc a la natura i al planeta.
El retir és un
taller vivencial i pràctic on farem unes dinàmiques que ens connectaran
amb la natura, ens ajudaran a gestionar la impotència i el dolor i
enfocar-nos en una esperança activa, a mirar amb uns altres ulls, a
prendre consciència i a plantejar-nos les passes a fer.
A mes de
les diferents dinàmiques i activitats, cuinarem i participarem de
l'estil de vida sostenible que es promou des de Can Pipirimosca.
Facilitador:
Pere Vidal - Permacultor, activista i impulsor de diferents iniciatives
envers una societat més sostenible. Inicia el 2001 l'espai de Can
Pipirimosca enfocat a difondre un estil de vida sostenible i respectuós
amb el planeta.
El 2013 entra en contacte amb el treball de
Joanna Macy i el "treball que reconnecta" basat en el concepte
d'ecologia profunda d'Arne Naess i comença a facilitar petits tallers i
activitats per a difondre-ho. Des del 2016 impulsa el moviment de
ciutats en transició i el d'increible comestible al seu municipi i a
d'altres, afavorint l'enxarxament i la cooperació entre projectes.
Es pot arribar divendres a la tarda ja. L'hora límit d'arribada és dissabte a les 9 del matí...
Dissabte
matí començarem coneixent el projecte de permacultura / activisme
social-ambiental de Can Pipirimosca, amb les dinàmiques del retir. Al
migdia cuinarem plegats i per la tarda i nit farem més dinàmiques.
Diumenge matí continuarem i la jornada acabarà després de dinar.
Per contribuir al cost de les jornades i col.laborar amb el projecte, hi haurà un pot per a donatius.
Hi ha lloc per dormir, porteu sac. El menjar serà vegà, local, sense envasos (residu zero) i ecològic que cuinarem entre tots.
Omplint
aquest formulari confirmaràs la teva assistència. El retir és de cap de
setmana i es pot arribar ja divendres. El retir començarà puntual a les
9 del matí de dissabte. Cal participar de totes les activitats des del
principi, no es pot venir només a una part ja que les dinàmiques estan
pensades per a anar construint i evolucionant durant el cap de setmana.
A les respostes pots escriure tot el text que creguis necessari, ampliant més allà d'un si o un no.
Gràcies pel teu temps :)