
1. 5/26/2017
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2374068X.2017.1333869
paywalled: I cannot access it

2. 1/9/2017
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10236198.2016.1270943
article marked as withdrawn

3. 3/8/2017
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00358533.2017.1304627?scroll=top&needAccess=
true
paywalled
“The following article has been withdrawn from publication in the Taylor & Francis journal The
Round Table: The Commonwealth Journal of International Affairs: Gruenbaum, O. (2017)
Commonwealth Update, The Round Table: The Commonwealth Journal of International Affairs,
106(1), 1-8. DOI: 10.1080/00358533.2017.1285527. Version of Record published online: 17 Feb
2017.
The Editors and Publishers are withdrawing the above article from publication in The Round
Table: The Commonwealth Journal of International Affairs for legal reasons.”

4. 12/16/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15459624.2017.1263130
Article Title: Case Study: Airborne asbestos exposures associated with the installation and
removal of roofing products
Authors: Jason T. Lotter, Ben Roberts, John L. Henshaw, Jennifer S. Pierce
Volume 13, Issue 8, Pages D121-131
DOI: 10.0180/15459624.2016.1183010
The authors are withdrawing the paper “Case Study: Airborne asbestos exposures associated
with the installation and removal of roofing products” due to procedural errors that resulted in
the paper receiving inadequate review prior to publication.
The JOEH Editor in Chief has informed the Board of Directors that the paper was incorrectly
submitted to the Journal's “column” section. The paper should have been submitted as a
“review” manuscript. The JOEH editorial review process did not identify this error, and as a
result, the paper did not receive the level of peer review to which such manuscripts are typically
subject. This error was not discovered until after the paper was published in the August 2016
“Case Study” column. The JOEH Board apologizes for these errors.
The Board appreciates the authors' decision to withdraw the paper, and has invited them to
resubmit the paper as a review manuscript. The Board is reviewing and updating the Journal's
procedures and policies to prevent similar situations from occurring in the future.

5. 10/27/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08911762.2016.1245519

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2374068X.2017.1333869
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10236198.2016.1270943
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00358533.2017.1304627?scroll=top&needAccess=true
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00358533.2017.1304627?scroll=top&needAccess=true
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15459624.2017.1263130
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08911762.2016.1245519


Manrai, A. (2016) Re: “Investigating the relationship among desired, actual and perceptual
positioning strategies of Indian car brands” by Saloni Diwan. Journal of Global Marketing, 29(5),
314.
Content removed.

6. 11/25/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14693062.2016.1260249
Lawrence, A., Sovacool, B., & Stirling, A. (2016). Nuclear energy and path dependence in
Europe’s ‘Energy union’: Coherence or continued divergence? Climate Policy, 16(5), 622–641,
http://dx.doi.org/10.1080/14693062.2016.1179616. Version of Record published online 1 July
2016.
It is with great regret that we, the authors, have withdrawn this article from publication in Climate
Policy.
The grounds for this are that it has come to our attention that two serious errors were committed
by the first author (AL) on this paper. The second (BS) and third (AS) authors entirely failed to
identify and correct these errors prior to publication. Of course, all three authors share joint
responsibility for this paper, and apologize to readers of Climate Policy for our omission of
oversight.
Together, the errors have the effect of invalidating this particular analysis concerning the relative
performance of nuclear-committed European countries in wider climate change.
As per guidance from the Committee on Publication Ethics (COPE), we detail here the roles of
the different authors of this paper. AL, a mid-career academic political scientist, conducted the
quantitative analysis. AL initially contacted BS and asked him to help frame the paper as a
whole. BS later invited AS to contribute a focus on the specific issue of technological lock-in.
The first error in the paper was a mistake by AL in the transcription of data from source material.
This detracted from, but did not invalidate, the paper’s published conclusions. On being
informed of this error by a commentary from a reader, BS confirmed this, double checked other
aspects of the analysis, and promptly sent a Corrigendum to Climate Policy editors on 05
October 2016.
In these exchanges, BS and AS developed concerns over the validity of AL’s initial analysis. So,
at the first opportunity when returning from travel, AS reproduced the analysis in its entirety on
20 October 2016.
This full re-analysis confirmed that a second error had been committed by AL. This mistake had
also been identified in a blog, but had remained unnoticed by BS and AS until that point. This
error involved the mistaken calculation of percentage emissions reductions with respect to an
earlier date in the time series, rather than the stated baseline. Together with the first error, this
had the combined effect of invalidating key findings of this paper, concerning the relative
performance of nuclear-committed European countries.
With this diagnosis of a second more serious error thereby confirmed, BS and AS referred
themselves that same day (20 October 2016) to an internal process at the University of Sussex,
to investigate the circumstances of these two errors. All three authors informed the Editors of
Climate Policy on the following day, 21 October 2016. The Editors responded on 24 October
2016, and invited us to submit a formal statement, which we did within 24 hours.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14693062.2016.1260249


We stand ready to co-operate fully in any onward process that might be necessary to clarify the
circumstances of these errors or mitigate their effects.
We can only conclude by apologizing very sincerely once again for the failures on our own
parts, that have led to this very unfortunate situation.
We note the Editors and Publishers, Taylor & Francis and Climate Strategies, of Climate Policy
published the article in good faith, based on warranties we made regarding originality and
provenance.
The article will remain online, digitally watermarked as retracted.
November 2016

7. 5/3/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14328917.2016.1180010
The following article has been withdrawn from publication in the Taylor & Francis journal
Materials Research Innovations:
J. Sun, G. Hu & L. Yang, Fabrication and Characterization of a Phosphor Based Photon
Conversion Film, Materials Research Innovations,
http://dx.doi.org/10.1179/1433075X15Y.0000000043. Version of Record published online 10
June 2015.
The article was withdrawn at the request of the authors due to changes in the indexing status of
the journal post acceptance.

8. 5/23/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1358684X.2016.1186435
paywalled reference: ARTICLE WITHDRAWN: Hegemony, Genre Theory and the Teaching of
Academic Literacy in English
“Hegemony, Genre Theory and the Teaching of Academic Literacy in English. Clark, U. 2014.
21(3), pp. 298-308.
Content removed at the request of the author.”

9. 4/1/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00071773.2015.1130973
"WITHDRAWN: Kierkegaard, Eve and Metaphors of Birth." Journal of the British Society for
Phenomenology, 49(2), p. 183

10. 3/24/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08911762.2015.1133868
“Article Withdrawn." Journal of Global Marketing, 29(5), p. 315

14. 3/2/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10402659.2017.1344532
Article title: BACE1 RNA interference Improves Spatial Memory and Attenuates Aβ Burden in
Streptozotocin induced tau hyperphosphorylated rat model
Authors: Chun-Jiang Y, Li W, Zhi-Ren Z

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14328917.2016.1180010
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1358684X.2016.1186435
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00071773.2015.1130973
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08911762.2015.1133868
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10402659.2017.1344532


Journal: International Journal of Neuroscience
Bibliometrics: Posted as a Just Accepted Manuscript
DOI: 10.3109/00207454.2013.790902
Publisher: Taylor & Francis
The AcceptedManuscript “BACE1 RNA interference Improves SpatialMemory and Attenuates
Aβ Burden in Streptozotocin induced tau hyperphosphorylated rat model,” by Chun-Jiang Y, Li
W, Zhi-Ren Z has been removed as requested by the authors.

15. 4/29/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10773525.2015.1123379
“Withdrawal statement
Egilman DS. The production of corporate research to manufacture doubt about the health
hazards of products: an overview of the Exponent Bakelite™ simulation study. International
Journal of Occupational and Environmental Health.
2016;22(1):18–26. DOI: 10.1080/10773525.2015.1123379.
This content has been removed by the publishers.”

16. 3/22/2016
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17425964.2016.1161376
paywalled
“De los Ríos, C., & Souto-Manning, M. (2015). Teacher educators as cultural workers:
Problematizing teacher education pedagogies. Studying Teacher Education 11(3), 272–293. doi:
10.1080/17425964.2015.1065806
Content withdrawn at the request of the authors.”

17. 10/30/2015
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17425964.2015.1065806
no notice

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10773525.2015.1123379
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17425964.2016.1161376
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17425964.2015.1065806

